20/05-2012

Min resa till San Francisco gick kanon bra, jag hade sällskap med en svensk tjej hela vägen. Så, vi flög först till Dallas Texas och det tog oss ca 3 timmar, där hade vi 2 timmar tills nästa plan skulle gå, flyget fran Dallas till SF tog ca 3 timmar den med så det blev en lång dag med resa för oss. På flygplatsen hämtade sedan min värdpappa mig, min värdmamma är sängliggandes pga att hon är gravid. Hennes mamma är även här för att hjälpa till.
Dom är jättetrevliga och jättesnälla, finns inget att klaga på alls. Det bästa av allt är att dom äter nyttigt, lagar sin egen mat och om dom beställer så beställer dom inte friterat eller Burger King utan det är bra mat. UNDERBART!
Sen har vi ju såklart min lilla pojke här i SF, han är den sötaste 2 åringen jag sett på länge, han har börjat prata och han upprepar allt man säger, så söt! Han är även ett big fan av dinosaurier just nu, han går runt och säger dano hela tiden!

Lägenheten dom bor i just nu är jättefin (jag ska ta bilder och visa er) och mitt rum är verkligen fint, skönaste sängen! Dom håller att kolla efter hus just nu och det är inte dåliga hus det...

Så, min helg ha varit bra, och nu börjar en ny vecka i USA, och imorgon ska jag boka tid till uppkörning så jag kan få mitt amerikanska körkort och jag ska även besöka banken och få ett bankkort.

Jag har faktiskt lite hemlängtan just nu, men början av året är det jobbigaste, nya människor, ny kultur och försöka vänja dygnet på det gör allt värre, känner mig trött hela tiden...


Kommentarer
KarinE

Så spännande :D



Det låter som att det inte kunde bli bättre ju. Hemlängtan går över och trötheten oxå, jag lovar ;D



Har du lärt lillgrabben någon svenska? När e det hon ska få barnet? :) Är det varmt?



Kramar till finaste Sofia! :D

2012-05-21 @ 07:42:04
ELsa

Hej sofia! vad skönt att resan gick bra :) jag kan förstå att du längtar hem men allting kommer gå bra! Du kommer sen inte vilja komma hem till lilla kalmar. Jag har fortfarande inte addad dig på skype men jag får göra det... jag väntar på att få läsa flera inlägg.



Kram

2012-05-21 @ 08:45:13
Pappa

Trevligt inlägg... Känns som att du är nöjd och har koll på det mesta. Skönt också att höra att du är på plats och kan börja "jobba" :-)

2012-05-21 @ 17:21:13
Camilla

Hej Sofia! Kul att du bloggar om ditt år, då kan vi följa dig lite på håll! Du verkar ha kommit till en bra familj så du får nog ett härligt år där! Passa på att njuta lite också, inte bara jobba och slita! Kram Camilla (Majas mamma)

2012-05-21 @ 17:36:13
URL: http://vaxthuset-camilla.blogspot.com
Oskar

Hej. Kul att det är bra. Det är lite tråkigt när du inte kommer över i bland. Ha det bra.

2012-05-22 @ 17:52:32
Hanna & Conny

Vi sitter här och läser din blogg tillsammans och utbrister lite "va coooolt" när vi ser bilderna från NY. Verkar ju vara bra med dig och allt runtomkring vilket är härligt att veta. Sköt om dig och lycka till nu med allt som ska till de första dagarna. Skönt att familjen är snäll och allt är bra med dig :)

2012-05-22 @ 19:28:14
Jeanette

Ha nu ett riktigt härligt år. Skulle vara kul att komma över till dig. Jag har ju mina släktingar i Oakland utanför San Francisco.Vi får väl se;) Kram

2012-05-22 @ 20:17:27
Florina

ÄLSKLING!!



Jag saknar dig redan. Säg till när vi kan börja spela WF igen ;) hahah

2012-05-23 @ 18:51:58
Mia (Saras syster)

Vad fint du har det Sofia! Som jag kommer ihåg det från mitt år som au-pair så var första 1,5 månaden jobbiga med hemlängtan, sen släpper det jag lovar.

Du kommer att uppleva ett fantastiskt år som du kommer att ha med dig resten av ditt liv.

Njut och ha kul vid sidan om jobbet också, glöm inte det!

Kram

2012-05-25 @ 09:06:29


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0