Min resa är slut...

Nu sitter jag här på hotellet o väntar på shufflen som ska ta oss till flygplatsen, sitter här med ett tryck i bröstet, känns jättejobbigt att åka härifrån. Va på Cates foselsedagskalas igår o när jag sa hejdå till familjen grät vi alla, jag, Sarah, Clay, mormorn o Sarah syster. Sarah grät sa mycket sa hon kunde inte prata. Jättejobbigt. Cate va hos mig hela tiden, när jag satt på golvet så kom hon till mig hela tiden o kramade mig. Pierce frågade om jag skulle stanna kvar nu eller om jag skulle åka igen, mina fina bebisar, gud vad jag kommer sakna dom!

Fick ett halsband av familjen innan jag åkte till Hawaii, ett hjärta o när jag öppnar det är det en bild på Pierce o Cate, jättefint!

Så Karin kom förra veckan på måndagen, vi möttes vi flygplatsen och åkte hem till mig. Där sov vi en natt o sen på morgonen åkte vi till Hawaii. På Hawaii låg vi mest på stranden men gjorde även lite utflykter. Vi besökte Pearl Harbor, snorklade med fiskar o jättesköldpaddor och presenten som Clay o Sarah gav oss, segling i solnedgången och en middag på en finrestaurang. En vecka senare åkte vi tillbaka till SF och här besökte vi alcatraz, union Square, Downtown, träffade catrin o hennes pojkvän och mamma och självklart Matilda. Matilda sov över hos oss en natt o vi drack vin o kollade på film.
Det va min resmånad det, tack Karin för att du va med mig o jag hade en jättebra resa! <3

På flygplatsen väntar Matilda på oss, min lilla tiny, usch vad jag kommer sakna henne o jag kan sätta 100 spänn på att det blir ett gråtkalas till. Hon är en anledning till, en anledning att jag inte vill lämna San Francisco... Men snart ses vi i Sverige igen! Tack för det att hon är svensk!

På måndagkväll landar jag i Köpenhamn där mamma, pappa o mormor möter mig!

See you very very very soon!

Jobbig vecka.

Nu sitter jag här på flygplatsen och väntat på Karin, hon har landat och nu är det bara en dryg säkerhetsgrej för henne att gå igenom... Sen krama vi igen.
Idag är det även ett år sedan jag så hej då till alla nära o kära. Ett år sedan Amanda fyllde 20 och vi satt på hennes trappa o sa hej då..
Imorgon har jag varit i USA ett år och imorgon åker vi äntligen till Hawaii. Känns så overkligt, känns dom jag hat 3 månader kvar... tiden har gått för fort.

Veckan med den nya au pairen har gått bra, självklart är det jobbigt att hon tar hand om Mina ungar men det är ändå okej. Jag har sovit med Cate o varje morgon har vi gosat tillsammans. Hon är den mysigaste på morgon :-)

I fredags sov jag hos Matilda o i lördags träffade vi catrin och fixade naglarna. Vi gick ut på kvällen o åt gott o drack vin, jag kommer verkligen sakna mina vänner!

På söndagen åt jag frukost med familjen och sen åkte vi till pixieland och åkte massa karuseller. Jag hade lunch med tjejerna och åkte hem igen på kvällen och hade middag med dom + Sarahs bror o hans familj. På kvällen fick jag ett halsband med bilder av Pierce och Cate i. Fick även ett album med bilder i.

Jag kan nästan inte skriva mer om mina känslor hur det känns att lämna USA för då börjar jag gråta! usch vad jag kommer sakna min Halmstad, min tysk o min amerikanska familj...
Men nu jag ska njuta av en vecka på Hawaii och en vecka o San Francisco :-)

Nu maste jag sluta för nu kommer Karin snart ut!

See you soon!

Grattis på födelsedagen hjärtat <3

Bilder

Frukost + park med Matilda o barnen!

Highway 1 o Santa Cruz

Pina-GO-lada, I love it ;-) speciellt samtidigt som Matilda kör...

En vecka kvar...

Vad hände med min sista vecka själv med barnen? Den bara försvann, sådär helt plötsligt utan någon varning... Jag kommer faktiskt inte ens ihåg veckan, jag kommer ihåg att Matilda kom hit på torsdag och vi packade ihop ungarna och gick upp till Alamos cooooola Downtown och åt frullebulle! Sen åkte vi hem och hon åkte och hämtade hennes unge och sen hade vi en playdate i parken. Så klart blev dagen mer än lyckad eftersom jag delade dagen med Matilda.
På fredagen träffade vi Matilda i parken så Pierce kunde leka av sig lite. Jag tog med mig barnen och handlade massa mat, sen åkte vi hem och sov lite. Sen gick vi upp igen och drog raka vägen till parken där Catrin väntar med hennes pojkar. Sen körde vi hem där Sarah väntade. Jag flyttade över alla mina grejer in till Cates rum och sen sa Sarah att vi borde ta barnen till dinner. Vi hade en mysig middag med vin och hummer. MUUMMMA!!
Sen när helt plötsligt dyker Clay och den nya Au Pairen upp, en timme för tidigt.. men i alla fall, nu är tysken här ;-)
På fredag kväll va Pierce den gulliaste av dom gulligaste. Jag va den som stoppade om honom och hela tiden nät vi låg o mös i hans säng säger han: Fia, you are the best, I love you, You are the best Fia. Han säger detta säkert 27 000 gånger och varje gång fick jag tårar i ögonen...
Lördag morgon väckte Cate mig vid 5:30, jättekul! I alla fall, lät henne gråta lite o se om hon kunde somna om men Sarah tyckte synd om mig och kom jag hämtade henne. Kunde så klart inte somna om. Sen hörde jag Cate "prata" där ute med Sara´h och då tyckte jag synd om henne så jag gick och tog Cate från henne och sa att hon borde gå och lägga sig igen. Thank you Fia fick jag tilllbaka. Vid 7.15 fick Sarah tillbaka henne och jag började göra mig i ordning för vid 8 kom Matilda och hämtade mig och vi styrde bilen till Santa Cruz. Just det, på morgonen medans jag väntade på att hon skulle komma så satt jag några minuter med Pierce i soffan, när jag sa till honom att hon va här och att jag va tvungen o gå säger han, you can sit here for a few minutes Fia because I love you... Gick ut genom dörren till Matilda med tårar i ögonen..

Men Men, livet går vidare, så vi styrde bilen mot Santa Cruz och väl framme va värdet sådär så vi bestämde oss för att åka en massa karuseller och det gjorde vi och hade en dag full med massa skratt! På kvällen hade vi picknick i sägen och hade bara en helmysig dag och kväll. Söndagen däremot va bara helt ååh suck på den! Såklart va vädret dåligt och vi kunde inte (vilket vi så gärna ville) åka till stranden för sol o bad... Man bara hallå, va har vi gjort för att förtjäna detta?? Men vi gjorde dagen till något bra istället. Vi körde highway 1 längst kusten istället och njöt av utsikten och sen begav vi oss hem och gick på en bio istället! Helgen blev inte som planerad men jag är så glad att jag fick en helg med lilla Matilda och att vi ändå hade kul och fick umgås för det va typ sista helgen på ett bra tag... Kommer sakna den tokfian!

Nu är det måndag och den nya Au Pairen är här och tar hand om MINA barn, behöver jag ens säga hur det känns? Det får jag i så fall ta en annan dag för nu ska jag kolla tv med Sarah!

See you soon my friends!

Alla mina bilder är på mobilen så det kommer ett inlägg med bara bilder lite senare och då vet ni varför! :-)