Lämnade en del av mitt hjärta i San Francisco!

Dags för ett nytt inlägg kanske? Har inte haft internet under förra helgen. Men nu har vi det supersnabbanya Internet!
 
Jag kan börja med att jag älskar detta hus, det är en dröm, jättefint och helt underbart. Stora fönster , mycket ljus, fina rum och vi ska inte prata om poolen!
Känns verkligen att alla älskar huset, alla flyger på rosa moln just nu. Det är fortfarande mycket att göra, många lådor att packa upp och mycket att städa, men en dag i taget och litet åt gången så är det snart borta. Mitt rum är dock klart!
 
Så förra helgen hjälpte jag till med Cate, jag hade ansvaret för henne medans alla andra packade upp och grejade. Pierce hade en annan barnvakt. Så det hände inte så mycket mer den helgen. Men låt mig skriva lite om förra veckan.
 
I torsdags, för en vecka sen tog jag och Pierce bilen till zoot och mötte upp Thuha (svenska tjejen som bor i Redwood) och hennes värdbarn och hade en heldag på zoot innan det va dags att flytta. En mysig dag med andra ord!
I fredags gick flyttlastet till Alamo. Jag och Pierce fick låna Sarahs brors hus så vi skulle slippa flyttgubbarna och koaset.
I lördags skålade vi med Champange, för det nya huset och mina 3 månader hos familjen!
Har jobbat många timmar övertid denna vecka... Och även skålat med Champange, skulle USAs gubbar få reda på det skulle dom kicka ut mig från landet. Lite läskigt faktiskt men regler är till för att brytas, right?
 
Annars är allt bra med mig. Börjar faktiskt älska att jag tog denna chans och gav mig iväh från familj, vänner och tryggheten. Jag upplever något som många inte får... Det är helt underbart och jag är som sagt så glad för det!
Jag börjar känna mig mer och mer som en familjemedlem här. Det tog ett bra tag, 3 månader. Men det är svårt att bara hoppa in i en familj och släppa loss. Men nu äntligen!
Jag frågade Sarah här om dagen hur det kändes för dom med en helt ny människa som lever hos dom, äter deras mat, använder deras mat och sitter i deras soffa, jag menar, alla frågar mig hur jag känner mig och hur svårt det måste vara att bo hos en okänd familj i ett okänt länd. Men det måste ju vara svårt för dom också? 
Svaret jag fick är att hon trodde att det skulle bli svårt och att hon skulle tycka att det va jättejobbigt att ha en annan person runt omkring sig hela tiden, men att jag flöt in så bra och att hon tycker det känns bra med att ha en annan person hos sig. Så det kändes skönt att höra!!!
 
Jag har även bokat min resa till New York, jag åker den 30 December och kommer tillbaka den 2 Januari. Det betyder att Nyår firas i New York, ganska coolt ha?? Jag åker med tjejerna jag träffade i New York på skolan. Alla är från Australien. Underbara tjejer!
 
Annars flyer livet och dagarna på.Tänker på min familj, min släkt, mina vänner och mina grannar!
 
Sara Lager, jag önskar dig en bra resa och ett underbart år i Nya Zeeland som en Au Pair! Du förstår inte hur glad jag är att du tar den chansen! Jag vet precis hur du känner dig, överlycklig men ändå rädd, men det kommer bli så underbart!! Jag änskar dig all lycka till och ett underbart år! Min värdmamma sa precis att dom "pratar" mycket med Nya Zeeland så vi ska nog hitta Skypetider som passar.
Nu är det bara ett år kvar tills vi ses, 4 månader gick fort.
Så vi ses om ett år min älskade vän!
 
 
 
 
 
 


Kommentarer
sara Lager

Åh äntligen uppdatering, som jag har väntat;)! Har gått in varje dag och blivit besviken men idag fick jag till och med några egena rader, gulle dig! Du vet att jag kommer ringa dig varje dag sen, haha! Skypade med barnen idag och dem är sååå söta. Längtar ihjäl mig till tisdag. Om 12 månader ses vi igen älskling och tiden kommer gå jättefort! Love you

2012-08-23 @ 23:23:40
Elisabeth

Skönt att läsa att du trivs så bra. Så klok du är när du tänker på familjen och hur de känner för att ha en ny familjemedlem i huset - för det verkar ju som om de ser på dig som en sån - en del av familjen. Bra och modigt att du frågade Sarah om det så att du vet och inte behöver oroa dig. Vilken härlig vistelse du får nu i det nya huset.
Kram

2012-08-25 @ 08:28:45


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0