24/7 - 2012

Nu har det gått ännu en vecka, en vecka mer i San Francisco, USA. Tiden går så fort, jag och Sarah blev helt till oss när Clay sa att han bara hade en vecka kvar hemma, sen tillbaka till jobbet. Redan?? Känns som det va igår Cate kom hem och igår han sa att han skulle vara hemma i 3 veckor, men icke sa nicke... Sarahs mamma kommer på söndag för att hjälpa till med Cate, hoppas hon hjälper mig också, men tror inte det... Eftersom Sarah pumpar måste hon hjälpa till mitt i natten och ge Cate mat, annars kommer Sarah inte få någon sömn alls.
 
Låt mig spola tillbaka tiden till den underbara helgen!
 
I fredags tog jag tåget efter jag slutat till Redwood City där jag mötte upp Thuha. Vi handlade massa sallad och frukt, åkte sedan hem till henne och gjorde den godaste salladen på länge, och melon till efterrätt. Sedan satte vi på en film, en skräckfilm, det va den sämsta filmen jag sett på länge, usch!! Sen somnade vi som små bebisar.
 
På lördagen började vi dagen med gröt och banan och tog sedan bilen till ToysRus. Där köpte jag en present till Pierce, han fyller år imorgon (25/7). Köpte typ ett Dino lego, känns som en bra present! Efter det begav vi oss hem, åt lunch och väntade sedan på att 2 andra Au Pairer skulle komma och hämta oss.
Tillslut kom dom och vi åkte till Pacifica ocean. Det är ca en halv timme med bil från Redwood! Väl framme så gick vi ner till vattnet där det va många Au Pairer samlade, vissa surfade andra inte. Jättetrevligt o så himla fint väder, brände så klart mitt ben, men bara på ett litet ställe som jag glömde smörja in med solkräm... hmm.
Runt 6 begav vi oss hem igen och fixade till oss lite och drog sedan till "downtown" för att möta upp en annan Au pair. Vi åt ute och hade jättetrevligt och sedan gick vi till biostaden och kollade på Batman - the dark knight rises. Kan lova att det ljudet va inte att leka med, vi satt och höll för öronen hela tiden, fyfasen vad det kan förstöra en film...
Sen runt 02 gick vi hem igen och självklart gick min sko sönder när man är som tröttast.
På söndagen åkte vi till poolen i Redwood City och låg och solade hela dagen, sååå himla skönt! Vi åkte även in en snabbis till "downtown" för att försöka hitta ett par nya skor till mig, och lyckan fanns, jag hittade ett par. Vi gick även till en annan affär som har lite allt möjligt från alla möjliga länder, dom hade svensk Marabou med daimsmak, jag va ju bara tvungen att köpa en. Svindyrt, 100 gram för typ 35 kronor! Men så värt det!
Sen tog jag Caltrain hem igen och satte på en film och njöt av den underbara choklade! En riktigt härlig helg!
 
På måndagen va den en ny dag, med nya utmaningar. Pierce den lilla ungen hittar alltid nya knep för att testa oss. Den nya grejen nu är att han inte vill äta upp sin mat och vi säger att du får sitta där tills du äter upp maten. Så tar han några skedar och sen vägrar han, vilket betyder att han får sitta i sin stol, och han sitter där länge! Igår satt han där i 45 minuten o gallskrek. Tillslut fick Sarah nog och visste inte vad hon skulle göra så hon tog honom till hans rum och la honom i sängen (klockan va då 8) men väl där skrek han i 30 minuter innan han somnade...
Laddar up litet bilder men jag har inga från stranden än tyvärr, vii får se när dom kommer!
 


Kommentarer
mormor

härlig lång blogg Sofia - och sköna bilder !!! KRAM

2012-07-25 @ 15:47:29
Pappa

Är det du som skrämt upp Cate? Hon ser ju vettskrämd ut... Du måste vara snäll mot dom små :-)

2012-07-26 @ 09:19:59


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0