Snart 4 månader i staterna!

4 månader, 2 månader från ett halv år... Ni fattar att jag kommer komma hem innan ni hinner blinka va?
 
Inget speciellt har hänt i helgen. Hängde lite med Lisa i lördags, sol och bad typ. Sen åkte vi till en affär som har alltifrån strumpor till frusna ätor. Jobbade lite på kvällen för att tjärna ihop lite extra pengar :-) Jag gjorde en mysig kväll för mig och Pierce med en film och massa blåbär (hans favorit bär) och efter han somnat så sött i sin säng kröp jag ner under en filt med Cate och tittade på en Beckfilm som sändes på TVn med engelsk text! Jag njöt även av chokladen som min älskade syster skickade till mig. MUMMA!
 
What else?
Jag skypade med mamma och pappa i dag i flera timmar eftersom dom vägrar skypa med mig tillsammans, dom ska prata en stund var, vilket blir flera timmars skypande, men vad gör det?! ;-)
Sen satte jag mig i solen en stund, smällte nästan bort och satte mig i skuggan istället och läste en bok. Efter att ha tröttnat på att sitta still begav jag mig ut för att springa, blev även en lång promenad. Usch, höll på att svimma, himla varmt här ska ni veta!
Nu sitter jag och lyssnar på det senaste på Spotify för att se vad ni svenskar lyssnar på där hemma. Ska snart krypa ner i sängen och titta på en film tror jag, himla trött idag, kanske för att mamma tvingade upp mig klockan 9 för att skypa eller för att jag tog ut mig för mycket i värmen, kan inte bestämma mig vems fel det är!
 
Ååh jag kan berätta att jag har haft både Pierce och Cate en vardag själv! Det gick bättre än förväntat. Fast nu fick jag en känsla att jag redan skrivit det i ett annat blogginlägg, äsch, vad gör väl det?!
 
Åker till LA nästa helg så håller på med mina hemläxor just nu. Jag ska skriva 3600 ord om:
 
¤ my birth place and family
¤ where and how I were brought up
¤ my education
¤ my experiences in other countries
¤ my decision to come to America
¤ my host family
¤ my future
 
Sen ska jag även skriva ner vad jag gör varje dag i 3 veckor, Daily activity journal. Så jag har lite att göra, eller jag är klar med den Daily activity journal så nu har jag BARA 3600 ord att skriva... kul liv...
Kunde ju faktiskt vara värre!
Så vi flyger på fredag klockan 18 och flyger hem söndag klockan 20. Vi får se hur det blir. Jag kan också berätta vad jag ska läsa:
 
¤ Womens health
¤ life skills
¤ nutrition
¤ resume writting
¤ expressive writing
¤ conflict resolution
 
Thats it for today.
See you soon
 


Kommentarer
mormor

du har ett styvt jobb framför dej med all text på engelska - good luck honey !!

2012-09-10 @ 14:15:03


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0