Gott nytt år!

Gott nytt år mina kära vänner. Nyårsafton i Time Square va magiskt, så himla overkligt att jag har varit där...
 
Så den 30 dec tog vi flyget till NY, det tog oss ca 6 timmar att flyga till andra sidan landet, sedan är det 3 timmars tidskillnad så det blev en liten omställning... Väl framme så tog vi en taxi till hotellet där Brooke väntade på oss. Vi gick o kollade läget i Time Square och bestämde vart vi skulle försöka få en plats dagen efter. Sedan köpte vi med oss lite mat o begav oss till hotellet igen.
 
Dagen efter på nyårsafton gick vi upp vid 10 tiden, gick till Starbucks, åt frukost o laddade för en lång väntan. Klockan 12 på dagen gick vi till Time Square o började våran långa väntan. Vid 2 tiden började dom släppa in oss , kolla våra väskor o vid halv 3 tiden stod vi i själva Time Square, instängda, gick vi ut så skulle vi inte komma in igen. Ingen toa, ingen mat... Vi hade vatten o några bars med oss. Vi träffade några där som vi hängde med och nu ska jag berätta en hemsk grej som hände med Molly.
Gänget som vi stod med hade sitt hotell 1 minut från där vi stod o 3 av dom bestämde sig för att gå till hotellet å gå på toa. Molly bestämde sig för att följa med o Brooke o jag väntade i Time Square. Sen får en av killarna vi står med ett sms att Molly blev knuffad över en av "grindarna" o att poliserna inte kommer slåppa in henne igen o att hon är på väg till sjukhuset med ambulans, Jaha, vad skulle jag o Brooke göra? Vi försökte prata med poliserna, försökte ringa Molly o den killen som följde med henne i ambulansen men ingen svarade. Vi hade ingen aning om vart hon tog vägen men vi visste att hon hade sällskap o att hon va i säkerhet så vi bestämde oss för att stanna kvar i Time Square, jag hade min telefon i vanten hela tiden så jag kunde svara så fort någon ringde. Så ringer killen som följde med Molly o sa att hon va okej o hela köret. Vi frågade om han ville att vi skulle komma men hon skulle snart skrivas ut så han sa att det inte behövdes. Vid 11 tiden va hon tillbaka så hon fick se när 12 staget!!
Men hon har ca 6 stygn i ansiktet o hon förlorade en halv tand så hon ramlade rätt så ordentligt... Men hon är okej nu o allt gick ju endå "bra" !!
 
Att vara i Time Square vid 12 slaget va helt sjukt, jag fattar som sagt inte att jag har varit där. Det va värt den långa väntan!!! Vi fick hattar o ballonger. Spelades musik o olika personer sjöng. Nyheterna va där å det hände mycket hela tiden så det fanns alltid någon form av underhållning!
 
Dagen efter besökte vi Museum of Wax , åt middag o gick på bio. En lugn men lyckad sista dag i New York innan det va dags att bege sig hem igen!
 
 
 
 
 
 


Kommentarer
johanna

HAHA stackars Molly! Men något gör att jag inte blir förvånad. ;)

2013-01-05 @ 11:59:43
Pappa

Hallå... Va då Time Square... Du SKULLE vart med vid Läckeby Square,säkert 10 raketer, minst. Och sjukt mycket folk, typ 15 pers... :-) Vi fick gå ut säkert 5min innan tolvslaget för att få en bra plats!
Hälsa Molly från oss. Otäckt, även att det gick bra. Skönt att hon fick så bra hjälp. Både av killarna och dom på sjukhuset som plåstrade om henne så snabbt så hon hann tillbaka innan 12.

2013-01-05 @ 13:19:40


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0