Härlig helg

Söndagskväll, snart är det en ny vecka i San Francisco och en ny vecka med jobb! Men min helg har varit en riktigt bra helg!
 
Jag börjar med att berätta och jag och Pierce åkte till ett museum i fredags, eller akvarummuseum. Det kostade mig 29 dollar att gå in, Sarah och Clay betalade, men 29 dollar är ca 200 kronor, rätt dyrt att gå in men j¨klar vad häftigt det va! Kan inte beskriva hur häftigt det va men vi hade himla roligt iallafall! Båda gick runt och sa woow till allt. Haha ja även Pierce!
Sen på kvällen hade jag och tjejen från Redwood bestämt att vi skulle bjuda mina Vföräldrar på tacos och hon skulle komma runt 8. Men såklart va hennes Vföräldrar knäppa och lät henne inte sluta förens 8 och tåget skulle inte rulla in till San Francisco förens 9 och sen skulle hon behöva ta en buss som tar ca 30 min till mig, så det skulle bli försent att äta tacos. Men iallafall, jag berättade situationen för Sarah och hon sa att jag kunde ta bilen och hämta henne, och det gjorde jag ju så klart då, vilket betyder att jag kört Downtown i San Francisco, viklet jag tycker är rätt coolt, haha! Men när vi kom hem igen hade Sarah och Clay beställt (good, fin) pizza och sa att vi kunde göra tacosen imorgon istället, vilket va rätt skönt. Så vi hade en trevlig kväll med mina värdföräldrar med pizza och prat!
 
På lördagen tod vid bilen till vadj ag kallar Golden Gate området. Det är lite äffärer och mysiga gator nära vattnet och man kan se Golden därifrån. Vi åkte dit och kollade efter ett par skor till henne. Efteråt tog vi bilden hem och bestämde oss för att gå till The Painted ladies, vilket är ca 15 min promenad från mig. Sen gick vi hem och gjorde tacosen.
Sen åkte vi till Downtown och kollade runt lite innan vi tog olika bussar hem.
 
Idag började jag dagen med att äta frukost och kolla på massa Bones avsnitt i sängen. Ska inte säga vad som händer eftersom ni i Sverige är liiiite efter! Sen bestämde jag med en svensktjej från Walnut Creek att vi skulle ses i San Francisco. (Det är till Walnut creek jag någongång ska flytta)
Men innan jag träffade henne följde jag med Sarah och Clay på en hjärt- och lungräddnings-kurs. Alltid bra att fylla på minnet med det!
Sen tog jag bussen ännu en gång Downtown och träffade tjejen. Vi bestämde att åka till Fishermans Wharf och Pier 39. Hur mysigt som hellst, men vi hade för lite tid där, man behöver minst en halv dag!
Men det va trevligt men nu är jag hemma igen och ska mysa ner mig i sängen och se om jag hittar någor roligt att titta på!


Kommentarer
mormor

....men Sofia! gå på museum! not your style trodde jag!STORKRAM !

2012-07-17 @ 13:15:47


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0