Lämnade en del av mitt hjärta i Los Angeles.

Ojojojojoj vilken helg... Vart ska jag börja?
 
I frdegas klockan 15 körde Sarah mig o Molly till flygplatsen och klockan 18:30pm satt vi på planet som tog oss till Los Angelses. På flyget började en kvinna prata med oss, och som ni kanske förstår så blir det alltid samma frågor, b.la frågade hon hur länge vi varit i USA, vi svarade att vi firade 4 månader och det tyckte om absolut att vi ska fira och hon blöd oss på ett glas vin.
Klockan 19:20pm landade vi i LA och en buss hämtade oss och tog oss till hotellet. Vi checkade in och bestämde oss för att ta en taxi till Santa Monica. Hotellet ringde en taxi åt oss och vi gick ut för att vänta. Efter ett tag dyker en svart bil upp och ut kliver föraren och frågar om vi ska till Santa Monica, ja jo det skulle vi och lyssna på detta, taxigubben öppnade dörren för oss... Den känslan va ju inte helt fel direkt!
Men vi kolla läget i Santa Monica och satte oss och åt middag på en fin restaurang och efter det gick vi ner till stranen. Vi satt på stranden i över 4 timmar, 4 timmar som flög förbi, så underbart fin strand! Klockan 2 åkte vi tillbaka till hotellet med samma taxigubbe som öppnade dörren för oss. Väl på hotellet slocknade vi nästan direkt!
 
På lördagen gick vi upp klockan 7 och det va ju inte jätteroligt direkt. Men vi gick ner, skrev under några papper och gick och åt frukost. Klockan 9 började första lektionen. Vi hade skola från 9-6:30 med en timmers lunch och lite små raster. Men det enda vi behövde göra va att lyssna så tiden gick snabbt, snacka om chill kurs.
Så vad skulle vi göra på kvällen? Vart skulle vi ta vägen nu? Hmm, ingen svår fråga alls. Självklart att vi ska åka till Hollywood och gå på Walk of fame.
Så samma taxigubbe hämtade upp oss och tog oss till Hollywood. spänningen va på topp, den känslan, att åka taxi i Hollywood, äsch, jag vet inte men det kändes och känns som en dröm...
Så, Maja och Johanna, jag har varit utanför LA ink, kände bara att jag va bara tvungen att säga det,.. hihi.
 
På söndagen va det ännu en tidig morgon, klockan 9 började skolan och vi höll på till klockan 17. Sen hämtade bussen upp oss och tog oss till flygplatsen. Planet skulle gå klockan 20 och skulle landa i San Francisco klockan 21, baaara det att Molly får ett sms, planet för försenat til 22:15... KUL!!! Vi gick och kollade om vi kunde ta ett annat flyg men alla flyg till San Francisco va 2 timmar försenat men vi hade tur, vi kunde boka om biljetterna och ta ett flyg till Oakland istället klockan 20:25. TACK Å LOV!
På Oaklands flygplats hämtade Mollys värdpappa upp oss och könde hem mig och väl hemma igen somnade jag gott och jag hade riktigt svårt att ta mig upp imorse...
 
Det va min helg i Los Angelses, jag älskar verkligen staden, helt underbar! Ångrar ingenting, allt va helt magiskt!
 
 
Vad mer kan jag berätta, jo jag måste säga detta. Jag och Sarah pratade lite förra veckan, hon försöker redan får mig att förlänga... Hon sa att hon inte kunde fatta hur dom ska klara sig utan mig och att dom inte vet om dom kommer skaffa en ny Au Pair efter mig, att dom kommer bli för besvikna på den nya.. Att höra det från Sarah det är verkligen något underbart att höra. Hur ska jag kunna lämna min USA-familj om 8 månader?
Vi får vänta och se...
Nu ska jag sova lite för att sedan skypa med min syster!
Laddar upp lite biler från LA-helgen! Ni ser ju nästan vad det är på bilderna, ber om ursäkt för det suddiga men jag glämde minneskortet till kameran hemma... Upps!

1 - LA ink
2 - Walk of Fame
3 - Santa Monica
Dom sista bilerna är i Santa Monica och som ni förhoppningsvis förstår hotellrummet!
 











 
See you soon!


Kommentarer
Pappa

Denna kommentar blir att jag inte har nån kommentar... Vad ska man säga? Vilka äventyr...

2012-09-18 @ 14:46:02
Johanna

Söta tår på John Travolta bilden. ;)

2012-09-18 @ 20:08:10
URL: http://svartvitalinjer.blogg.se
Elisabeth

Vilken härlig helg i LA!Det blir verkligen något att minnas!
Kram

2012-09-21 @ 09:17:03
mormor

ska bara säga ... LUCKY YOU !!!!!

2012-09-22 @ 15:36:59


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0